fbpx

Intrebari frecvente

Intrebari frecvente2019-10-20T13:42:09+02:00
Prețul diferă în funcție de destinație (se percep taxe adiționale pe km suplimentari)?2019-08-30T12:25:21+02:00

Prețul se formează în funcție de greutatea fizică sau volumetrică a coletului și opțiunile suplimentare bifate, indiferent de ziua sau ora în care se livrează. Excepții fac doar sub 10% cazuri rare pentru transportul internațional express în care se percepe o taxă adițională pentru zonă îndepărtată (120 lei tva inclus) deoarece nu sunt zone ușor accesibile.

Pot folosi mai multe cutii pentru o singură comandă de curierat?2019-08-30T12:24:29+02:00

Trebuie să reții că fiecărei comenzi îi este atribut un cod unic de transport (AWB) care trebuie lipit pe cutia respectivă și o însoțește în depozit, pe parcursul tranzitării în mijloacele de transport și în depozitul din zona unde vrei să ajungă coletul. Astfel, este foarte important să nu se dezlipească și să nu fie dublat. Așa că răspunsul la întrebarea aceasta este depinde. 

Dacă ai trecut în dreptul cantității serviciului achiziționat mai multe bucăți sau ai optat pentru mai multe produse de curierat, da, este posibil. Însă dacă ai optat pentru un singur produs, atunci va trebui să găsești o cutie destul de încăpătoare, astfel încât să intre toate produsele pe care vrei să le livrăm. 2 cutii lipite sub același AWB de transport vor fi refuzate de către curieri la ridicare.

Trebuie neapărat să ambalez în cutie?2019-08-30T12:23:12+02:00

Recomandăm acest mod de împachetare deoarece așa nu veți întâmpina probleme la ridicarea coletului de către colaboratorii noștri și este cel mai sigur mod privind protecția conținutului coletului. În cazul în care nu aveți de unde procura o cutie, puteți opta și pentru o geantă de voiaj pe care o sigilați bine cu scotch și îi lipiți eticheta privind detaliile transportului.

Trebuie să printez eticheta?2019-08-30T12:22:12+02:00

Eticheta este documentul de transport care conține un AWB – cod unic de identificare pe care îl scanează curierul la ridicarea coletului. Documentul de transport (AWB) mai conține datele de identificare ale expedierii: destinatar, expeditor, numărul de plicuri/colete/paleți, greutate, marfa asigurată, detalii plata ramburs si permite urmărirea expediției până la livrare. 

Eticheta o primești atașată emailului de confirmare comandă, transmis după prelucrarea acesteia, și nu este obligatoriu să o printezi, însă recomandăm tuturor clienților să o printeze pentru a o lipi bine de colet astfel încât să nu se desprindă ducând la probleme de identificare a coletului în depozit și pe perioada transportului. 

Pentru serviciul express eticheta poate fi printată sau completată manual de către curier pentru o taxă adițională de 25 lei.

Trebuie sa imi fac cont pe site?2019-08-30T12:20:26+02:00

Nu este obligatoriu, poți plasa comanda și dacă nu ești înregistrat. Însă dacă alegi să te întregistrezi site-ul va reține detaliile tale, iar următoarea dată vei plasa și mai ușor comanda! Poți face acest lucru și cu ajutorul contului de Facebook sau Google.

Am de primit un colet din străinătate, cum procedez?2019-08-30T12:15:27+02:00

Pentru a aduce un colet din străinătate trebuie să bifați căsuța de import (se percepe o taxă suplimentară) de pe pagina de produs, iar la final puteți opta și pentru asigurarea coletului. Pentru acest serviciu plata se efectuează doar prin transfer bancar sau online cu cardul.

Ce se întâmplă în caz de pierdere/deteriorare colet?2019-08-30T12:12:03+02:00

Poți solicita compensarea pagubelor suferite printr-un email la adresa reclamatii@altexpress.ro în care detaliezi problema întâmpinată și atașezi confirmarea plății, iar după caz, atașezi poze cu produsul deteriorat. Procedura de verificare a sesizărilor implică o serie de etape interne și astfel soluționarea cazului poate dura până la 90 zile lucrătoare.

Cum îmi protejez coletul?2019-08-30T12:17:55+02:00

Ai cel puțin două opțiuni pe care le poți face pentru a te asigura că coletul tău ajunge în siguranță la destinație și a te proteja de posibile erori în manipularea acestuia de către curieri. 

  1. Ambalezi coletul corespunzător

Nu te grăbi! Dacă trebuie să ambalezi produse care au nevoie de îngrijire specială, alocă-ți suficient timp pentru a le proteja. Alege materialul anti-șoc potrivit și folosește-l din plin. 

Poți utiliza folie cu bule de aer, ziar sau șervețele de hârtie și îți recomandăm să ambalezi produsele în ele pe toate părțile sale. Ai grijă să folosești material anti-șoc la baza și deasupra produselor. Apoi alege cutia cu dimensiunea potrivită, nici prea mare nici prea mică și sigileaz-o etanș. Nu putem evita producerile de accidente în timpul transportului coletelor, dar putem lua măsuri pentru a le reduce aproape de zero. Astfel, dacă ai împachetat produse fragile, folosește etichetele potrivite, cele pe care scrie FRAGIL.

 Află mai multe aici: 

  1. Sfaturi utile pentru ambalarea corespunzătoare a coletelor
  2. Cum ambalezi produsele fragile pentru transport prin curier
  3. Cum ambalezi electronicele pentru curierat rapid
  4. Cum îți protejezi coletul de umiditate?
  1. Optezi pentru o asigurare suplimentară

– 45 lei în plus, ce acoperă până la 500 euro în funcție de valoarea facturii (Economic EU și Național)

– 75 lei în plus, ce acoperă până la 1000 euro în funcție de valoarea facturii (Express & Economic, Internațional Non-EU)

Cum plasez o comanda prin Altexpress?2019-08-30T11:47:51+02:00

Oriunde ți-ai dori să expediezi coletul, Altexpress îți oferă curierat rapid internațional fără bătăi de cap! Indiferent unde ai nevoie să livrăm, coletul îți va fi ridicat de la ușă și îi va fi livrat direct destinatarului.

2 metode prin care poți plasa o comandă prin Altexpress:

  1. Plasează comanda online
  2. Prin email: info@altexpress.ro

Website-ul www.altexpress.ro poate fi accesat în fiecare zi de Luni până Duminică și poți plasa o comanda în orice interval de timp. Programul echipei Altexpress, însă, este de luni-vineri, între orele 09:00-17:00, momente în care operatorii noștri vă pot asista telefonic sau prin intermediul e-mailului. Este bine de știut că în cazul în care plasați comanda în week-end sau în zilele sărbătorilor legale, comanda se va înregistra în prima zi lucrătoare.

Cum plasezi comanda pe website-ul www.altexpress.ro?2019-08-30T11:50:13+02:00

Îți punem la dispoziție operatori dedicați ce preiau imediat datele de transport și trimit documentele necesare. Pentru a plasa o comandă online poți alege să te înregistrezi în contul tău și mai apoi să plasezi comanda sau poți plasa comanda în mod direct astfel:

Meniul > Trimite Colete  > Selectezi destinația > Alegi greutatea coletului > Adaugi în coș > Apeși butonul La finalizare comandă > Introduci detaliile transportului în pagina de Checkout, Alegi dacă dorești asigurare sau nu și Bifezi opțiunea de plată și căsuța de Acord cu Termenii și condițiile site-ului > Apeși butonul plasează comandă.

Ce se întâmplă după ce plasez comanda?2019-08-30T11:51:26+02:00

Primești un email de confirmare primire comandă și, după caz, de confirmare plată online. Apoi, echipa noastră va prelucra comanda ta și va reveni la tine pentru confirmare.

Îți ridicăm coletul în intervalul orar 09:00-17:00, de luni până vineri, în zilele lucrătoare, conform specificațiilor primite în email. De regulă, dacă ai ales varianta de curierat Economic, ridicăm coletul următoarele 1-2 zile lucrătoare după ce ai plasat comanda. Pentru varianta Express, plasează comanda până în ora 14:00 și o vom ridica în aceeași zi lucrătoare!

Cum calculez greutatea volumetrică?2019-08-30T11:53:07+02:00

Trebuie să știi că pentru facturare se alege greutatea mai mare între cea fizică și cea volumetrică. Greutatea volumetrică se calculează înmulțind Lungimea x lățimea x înălțimea coletului, iar rezultatul îl împarți la 6000.

Poți face calculul și folosind calculatorul de greutate colete afișat pe pagina de produs. 

Cum ambalez corespunzător coletul?2019-08-30T11:54:46+02:00

Înainte să plasezi comanda pentru curierul rapid trebuie să ai grijă să protejezi coletul tău prin ambalarea lui corespunzătoare. Este cel mai important pas și am pregătit pentru tine câteva sfaturi: 

  1. Sfaturi utile pentru ambalarea corespunzătoare a coletelor
  2. Cum ambalezi produsele fragile pentru transport prin curier
  3. Cum ambalezi electronicele pentru curierat rapid
  4. Cum îți protejezi coletul de umiditate?
Ce modalități de plată am?2019-08-30T11:56:29+02:00
  1. Plata cu cardul direct pe site când plasezi comanda (rapid, fără costuri suplimentare)
  1. Plata prin transfer bancar
  1. Plata Numerar la Ridicare (valabil doar pentru serviciul economic și se percepe o taxă suplimentară de 15 lei)
  1. Plata Ramburs (doar pentru livrări naționale)
Ce servicii oferiți?2019-08-30T12:12:28+02:00

Portofoliu nostru de servicii include soluții complete de piață, de la curierat național și internațional (din și spre România) în peste 200 destinații globale, la modul economic sau express, până la soluții personalizate B2B sau de e-fulfillment și logistică, fiind un tip de curierat online one-stop-shop. 

Citește și:

  1. Economic, Rapid, Național, Internațional – ce tip de servicii de curierat mi se potrivește?
  2. Curierat rapid național și internațional Economic sau Express, pentru afaceri mici și mijlocii?
  3. 5 lucruri pe care trebuie să le cunoști despre e-Fulfillment
  4. E-fulfillment versus servicii de curierat B2B
Ce produse nu pot fi transmise prin curier?2019-08-30T12:15:19+02:00

Verifică dacă produsul tău se află pe lista produselor interzise. Pentru acestea nu te putem ajuta cu transportul și nici cu compensarea în caz de deteriorare/pierdere. În cazul în care decizi că vrei să trimiți produse interzise ne rezervăm dreptul de a anula comanda fără vreo notificare în prealabil.

Recomandăm să consulți și:

  1. Ce nu poți trimite prin curier rapid de sărbători
  2. Ce produse din categoria food & drinks poți trimite prin curierat rapid?
  3. Top 14 produse pe care nu le poți trimite prin curier
Am o problemă/Vreau să știu care e statusul unei comenzi2019-08-30T12:00:24+02:00

Puteți verifica statusul comenzii folosind AWB-ul (găsiți in mailul de confirmare) în secțiunea “Urmărește colet”de pe www.altexpress.ro.

Dacă aveți o problemă sau nelămurire vă rugăm să ne transmiteți un email la adresa info@altexpress.ro în care să specificați:

      Nr. comenzii (începe cu # și îl găsiți în emailul de confirmare comandă), numele de pe care s-a făcut comanda

      Detalii despre situația întâmpinată

      Datele de contact unde pot reveni colegii noștri pentru lămuriri