Fie că sunteți persoană fizică și trimiteți frecvent colete, fie că dețineți sau vreți să porniți o afacere care presupune livrări la domiciliul clientului, aveți două variante prin care puteți face acest lucru. Puteți alege să vă formați propria flotă de vehicule cu care se realizează distribuția (în acest caz costurile sunt pe măsură, cu avantajul că reprezintă o investiție în propriul business și puteți gestiona direct livrarea) sau, varianta mai potrivită pentru persoanele fizice și mai la îndemână pentru afacerile mici și mijlocii, colaborarea cu o firmă de curierat rapid. În ultimii ani, serviciile de curierat au devenit tot mai prezente în România, iar oferta furnizorilor este, și ea, tot mai variată. În cele ce urmează, vă vom prezenta câteva situații în care puteți negocia contractul cu firma de curierat.

  1. Negocierea poate depinde de volum, recurență, destinație, campanie de discount-uri activă sau tip de client

În primul rând, trebuie să știți că negocierea intervine atunci când este vorba despre comenzi repetate sau volume mari de colete. În funcție de furnizor, mai pot fi oferite discount-uri speciale în campanii de marketing, în funcție de destinație sau pentru tipul de client (persoana fizică, startup, IMM, retailer mare). De altfel, pentru persoanele juridice, furnizorii de servicii de curierat nu au afișate liste de prețuri standard, acestea fiind negociate cu fiecare firmă în parte.

  1.  Puteți ajuta curierul să aibă un cost mai mic

Da, puteți contribui direct la anumite costuri pe care le are acesta, iar, pe termen lung, firma îți poate oferi un discount pentru acest lucru. Nu intrăm în detalii referitoare la structura costurilor unei firme de curierat, însă menționăm:

  • Costul de colectare – suma costurilor cu operatorii de call-center, software-ul folosit, documentele generate și deplasarea curierului la sediul dumneavoastră
  • Costul de distribuție – suma costurilor aferente depozitării coletului, persoanelor dedicate pentru suport pe parcursul livrării cât și cele de livrare ale coletului la destinație

De exemplu:

Atunci când plasați o comandă online sau telefonic, un angajat preia și înregistrează comanda, apoi vă sună un curier pentru a o ridica, se deplasează la sediu, generează un AWB, ridică coletul, îl duce la depozit, cei de acolo îl sortează, ș.a., iar dacă peste o oră dați din nou o comandă, procesul se repetă. Astfel, costurile aferente comenzilor dumneavoastră vor atinge nivelul maxim. Un mod simplu de optimizare a costurilor îl poate reprezenta gestionarea internă a coletelor pe care urmează să le trimiteți și plasarea unei singure comenzi. Aceeași situație este prezentă și la livrare, dacă aveți mai multe plicuri pentru destinații similare, este recomandat să le grupați într-un singur loc de livrare/ridicare.

  1.  Verificați dacă există programe de loializare

Anumite firme de curierat oferă tarife preferențiale cu ocazii speciale sau clienților fideli. La Altexpress, de exemplu, oferim 20% discount dacă recomandați serviciile noastre unui prieten, iar în curând vom lansa și alte beneficii pentru clienții care ne aleg de fiecare dată!

Țineți aproape pentru alte noutăți și sperăm că informațiile v-au fost de folos. Detaliile prezentate mai sus sunt cu titlu informativ, recomandarea noastră fiind să discutați direct cu furnizorul de servicii de curierat despre aceste aspecte.